Търсене в този блог

неделя, 10 април 2011 г.

ИНТЕРВЮ С ДОБРИ ДЕЛЕВ

Добри Делев: Закусвам с 10 белтъка, не падам под кило месо на ден

Добромир Делев е роден на 6 януари 1985 г. в Димитровград. Завършил музикалната паралелка на СОУ “Васил Левски” - Димитровград. Приет е в НСА специалност културизъм, но след първи курс прекъсва. С културизъм се занимава от 2001 година. Трикратен републикански вицешампион е за категориите 70, 80 и 85 кг. Печелил е престижния турнир “Мистър Титан” в Лондон през 2008 г., откъдето се връща с 2 купи - за абсолютната титла и за категорията си. През 2009 с помощта на Лари Нодъл заминава за САЩ за участие в 2 състезания - в Калифорния и в Ню Йорк. През май т. г. Добри става шампион на Jay Cutler Classic.


-  Добри, известно е, че баща ти - Димчо Делев, е музикант, продуцент и композитор. Ти самият занимавал ли си се с музика?

- Преди да започна с културизма, се занимавах 7-8 години с музика. Свирил съм на пиано, но главно пеех по ресторанти. Обиколил съм много градове, дори през летата ходихме с баща ми по морето.
-  Какъв стил музика пееше?
- За да задоволиш естествено слуха на клиента, трябва да си гъвкав и да умееш да пееш доста стилове, като по-предпочитаните са попфолк и естрада.
-  Твоите участия групови ли са били?
- Да, групата се казва “Формация звезди”. Дори сега баща ми пак има планове за мен отново да се връщам към певческата кариера.
-  А откога се занимаваш с културизъм?
- От десети клас започнах да ходя на фитнес. Там моят инструктор прецени, че имам данни и мога да пробия в този спорт. Оттогава се амбицирах и започнах да се подготвям упорито. Но както знаете, едно тяло се изгражда в продължение на години, което коства много тренировки и диети. Както и много парични разходи. В началото пеех, за да мога да изкарвам пари за подготовката за културизма, и в последствие, когато започнах да печеля от спорта, се отказах от музиката.
-  Тренирал ли си някога други спортове, освен културизъм?
- Като дете съм тренирал футбол, борба, но то е било за малко.
-  Кой е най-големият ти успех?
- Последното ми участие на Jay Cutler Classic в Америка, където взех първо място. То е най-значимо, защото там се получава покана за “Арнолд Класик”, което е най-силното състезание по културизъм в света за аматьори. То ще бъде през май 2011 г.
-  Как достигна до това място, имаш ли личен треньор, който да те ръководи?
- Не, нямам треньор. Аз сам се занимавам с моите тренировки. Това съм го постигнал с много четене на книги, списания, разпитвал съм други културисти. Допитвам се до много хора, включително и доктори, както такива, които практикуват, така и учени с докторска степен. Но имам спонсор, който ми помага - казва се Лари Нобел. Фирма Power ми осигурява добавки, Борислав Иванов ми предоставя зала за тренировки и ми помага с много други неща. А от Фейсбук се свързвам с други американски културисти и от там черпя информация за интересуващите ме въпроси.
-  Какво ядеш преди състезание и какво през останалите периоди от твоята подготовка?
- Досега не съм се ограничавал твърде много. Но най-важното, към което се стремя, е да не ям по-малко от 1 кг месо на ден - пилешко, риба, телешко, както и варен ориз и картофи. Закуската ми се състои от белтъците на около 10 яйца с 2 жълтъка и овесени ядки. Понякога ям каквото си поискам, но това не се случва много често. Трябва да има разнообразие. Но диетата зависи и от поставената цел, от самото състезание. Колкото състезанието е по-голямо, толкова повече лишения. Наближаването на състезанието предполага по-строга диета. През състезателния период завишавам количеството на белтъчините - от 1 кг месо става на 1,5 кг, премахвам ориза и картофите. Идеалният вариант на приемане на храната е да бъде на 5 равни порции. Като четирите пъти ям месо, а закуската ми се състои само от белтъците на около 25 яйца с 2 жълтъка, защото тогава чувствам голям глад и овесените ядки ги няма.
-  Колко ти струва месечно подготовката за едно състезание?
- На месец ми излиза между 2000 и 3000 лв. Храната ми е около 20 лв. на ден, но това не ми струва повече, отколкото на един човек, който се храни обикновено. По-скоро оскъпяването идва от хранителните добавки. Ако говорим за цифри, подготовката за последното състезание ми струваше около 10 000 лв., и то само за последните три месеца.
-  От последното ти състезание получи ли някаква парична награда?
- Такава не получих. Само възможност за участие в “Арнолд класик”, но, както споменах, това ме удовлетворява.
-  Как ще коментираш съдийството в културизма?
- В този спорт комисията се състои от седем съдии. Когато си първи, естествено си доволен.
-  Оценяван ли си неправилно в някое състезание?
- В България винаги съм бил пренебрегван и това е причината, поради която спрях да се състезавам в родината. Корупцията тук е много голяма.
- За кой отбор си се състезавал преди?
- Преди за Спортен клуб ‘99, но те са по-популярни със силовия трибой, а не с културизма. Сега - за американската федерация Nationals.
-  Кои са твоите кумири в този спорт?
- Флекс Уилър и Кевин Леврони.
-  От какво се лишаваш най-вече, за сметка на културизма?
- Аз не го приемам като лишение, защото този спорт ми доставя удоволствие. Не пия алкохол. Единственото нещо, което е по-трудно, е спазването на хранителна диета.
-  Остава ли ти време за нощен живот или някакви други развлечения?
- Аз не харесвам напиванията и не ходя по дискотеки.
-  Гледа ли Световното по футбол?
- Не, не обичам да гледам мачове.
-  Ти си приятел на певицата от ресторант “Приятели” Жулиета Митева. Тя не е нито от Хасково, нито от Димитровград. Как се запознахте?
- Естествено, покрай баща ми. Тя е певица. Те имаха заедно участия и той ме запозна. Разбира се, защото е най-хубавата.

СПОДЕЛЕНО
Тренировката на Добри за крака:
1) Хиперекстензия за квадрицепс на машина - 5 серии по 15 повторения.
Това упражнение ми е с по-леки тежести, като разгрявка
2) Клек с лост - 5 серии: 15, 15, 15, 12, 10 повторения
При всяка следваща серия килограмите се увеличават. Като последната ми е до отказ.
3) Избутване на лег-преса - 4 серии по 20 повторения
На този уред има възможност да се сложат повече килограми и затова там всички серии ги правя с по-голяма тежест.
4) Сгъване за дадно бедро на машина - 15, 15, 18, 20 повторения
5) Мъртва тяга с прави крака - 3 серии по 20 повторения
Това упражнение не е препоръчително да се прави с много килограми, затова повторенията са повече на брой. То по-скоро е за разтягане на задната част на бедрото.
През подготвителния период тренирам 5 дни и два почивам, а през състезателния - 2 тренирам и 1 почивам.

Няма коментари:

Публикуване на коментар