Търсене в този блог

вторник, 31 май 2011 г.

60 килограма за един месец


60 килограма за един месец













България има своя нов световен рекорд, след като пловдивчанинът Данаил Чернев отслабнал с 60 кг за един месец. На специално организирана среща с журналисти г –жа Катя Стайкова, говорител на организаторите, представи постижението на Данаил Чернев след проведената диета. Стайкова твърди, че отслабването е без аналог в световната медицина, тъй като това е постигнато без оперативна намеса и лекарства. Преди началото на диетата Данаил Чернев ( на 43 г. ), който е бивш гюлетласкач, е тежал 297 кг. Той започва лечение по една нова методика за нормализиране на теглото на Иван Гарабитов, заслужил треньор по борба, също от Пловдив. Неговият метод може да се използва и за подмладяване на организма, подчерта Катя Стайкова. На специално организираната среща Данаил Чернев показа пред журналисти какво е постигнал само за месец, а Гарабитов разказа за методиката си за отслабване. В плувния басейн на хотел “Тримонциум Принцес” Чернев демонстрира и възможностите си по плуване, като направи няколко обиколки. Само преди месец той не е можел да преплува дори 3 метра, подчерта Стайкова. Неотдавна се разбра, че 41-годишният мексиканец Мануел Урибе влиза в Книгата на рекордите Гинес за 2008 г. като най- дебелият човек в света, с тегло 560 кг. Той може да влезе и в следващото издание на същата книга като човека, отслабнал най-много – над 200 кг. АФП обаче не уточнява за какъв период е свалил 200-те килограма Урибе. Не е ясно и дали мексиканецът е използвал медикаменти при отслабването.
С Данаил Чернев се познаваме от много години, още докато бях студент в Медицинска академия, той посещаваше тогава единствената зала за културизъм в града, където като тежкоатлет в дисциплината хвърляне на гюле, ни впечатляваше със силата си. Метъра, който държахме на един пирон в залата, за да си мерим обиколките, не можеше да обхване гръдния му кош, който беше с обиколка над 150 см. Оставаха 4-5 пръста непокрити. След това той прекрати активна спортна дейност и бе един от най- търсените охранители по дискотеките, защото не само респектираше с фигурата си, но бе и непробиваем. Разказваха се много истории за него и едната от тях бе, че в бар Каменица е бил замерен с кристален пепелник, който се пръснал на парчета в главата му без да успее да му нанесе поражения.
После Данаил замина за чужбина и сега се срещаме отново. Въпросът ми към него е:
– Разкажи нещо за теб, след като спря да се състезаваш?
– Прекратих активна спортна дейност, когато станаха в България политическите реформи и когато комунизмът се смени с тази, по-хубавата система, бих я нарекъл, демократична. Но това мнение не важи за спорта, спортът като че ли по времето на бай Тошо, беше много по- добре, имаше спортни училища, много повече се държеше, имаше пари за масов спорт. След това се оказа, че се взимат парите за други неща, но не и за спорт. Аз заминах навънка в чужбина в Испания и в Германия, и естествено работата ми веднага тръгна да съм по дискотеки вратар – никой не ме потърси за друго. Оттам започнах да вкарвам малко повече пиене, аз винаги съм бил малко склонен, не го крия, но цигари не съм палил, няма и да запаля. Оттам идват и мезенцата, и по такъв несъобразен начин на живот, не си доспивах, стрес, всичко си оказва влияние. Аз се върнах в България на 200 кг. Отидох на 150 кг, 141 кг съм ставал в Ла Коруня, когато спортувах много активно през 1992-93 год. Просто бях супер. Тогава се чувствах много добре.
– 60 кг си е значително постижение! – Колко си висок?
– 204 см. Сега може с килограмите и с годините 2-3 см да съм загубил, може и да съм 200 см. в момента. Проблема е, че килограмите, които натрупах тук през последните 4-5 години бяха неуправляеми.
– Тези 200 кг с които си дойде от Германия, колко станаха в последствие?
– Станаха 297 кг до преди един месец на 22 юни започнахме процедурата с бате Иван и толкова не сме наблягали на отслабването, понеже той го сложи на втори план, защото аз имах проблеми с краката. Тук имах една рана, ти си доктор, знаеш, виж краката ми, това е от застояването. Изпитвах разни балсами и кремове. Бяха ми казали да не правя никакви масажи на краката, а той ми ги оправи за една седмица. Стига се до това състояние, защото от застоя няма кръвообращение. Той си беше приготвил натурални билкови мазила, мажеше ме с хума и полека като се раздвижих, като изчистих токсините с този сироп се получи подобрение. На 10-тия ден имаше сривове, на 27 ден- също имах чувството, че повече напълнявам, но това е от сока, защото се слага щипка лютив пипер вътре, даже доста – 13 щипки. Люто става и то така те надува, не се чувстваш добре. Но пък кръвообращението на цялото тяло се подобрява и специално на стомашно чревния тракт изчиства червата жестоко. Това е нещо страхотно, препоръчвам го на всеки, дори и най-нормалния човек за три дена може да си направи едно прочистване.
Има толкова хора, които си правят клизми, пият разхлабителни. Аз си мисля, че този сироп ти излиза по-евтино, отколкото да се занимаваш с други глупости.
– Ти каза, че беше стигнал до 297 кг, тези килограми пречеха ли ти?
– Много, през 15-20 метра се опирах да си почина. Беше ми много трудно, болеше ме кръста. Аз съм свикнал да живея по-друг живот – и хубави гаджета и какво да ти кажа, то този живот отпадна преди 4- 5 години, направо замина. Аз не смея да изляза, аз не мога да се разходя по главната. Отида на бара, ай де, седна там на някой стол и се наливам с водки – смисъла на живота не е това. Ловец съм – не мога да отида на лов. Приятел ме кара с указката и ме ляга на едно одеало да чакам да дойде некое прасе – е ебати и ловджията съм! Или пък на риба да отида, имам 2-3 приятелчета тука, те ми носят всичко, ама аз ги мъча. Те не са на риба, а да ми прислужват – единият ми даде вода, другият ми даде стръв, третият да ми закачи, после да ми откачи. А като съм бил атлет преди 10 години, защо да не бъда пак. Реших, че или.. или.., защото най-лесно ми беше да продължа по същия начин и за една-две години се ликвидирах.
– Колко време беше с тези килограми?
– Аз не съм ги поддържал, те идват в различен период на годината – обикновено зимата с празниците, после по Великден, после поплувам малко горе на язовира, размърдам се, сваля 10-15 кг, но това са гранивите, разбираш ли. От 275 до 290 кг и ги поддържам каквото и да правиш. Уж ти олекне малко, но това не са килограми за всеки ден.
– Опитвал ли си се да правиш някакви диети?
– Правил съм страхотни диети, всичко съм опитвал, правил съм американски диети, какво ли не съм правил, китайски, японски, всичко, честно казано станах луд по едно време. Майка ми, горката жена, се превърна в китайска лечителка, вари разни билки, като вас културистите, ябълки си носех в чантата най-различни храни, но нищо не помага. Наруши ли се един път метаболизмът, ставам бавен, е, водичката и марулката да вземаш, качват ме на гърба. Правил съм 22 дена пълен глад, само на минерална вода – сваля се, но след това веднага на следващия ден килограмите се връщат. Сваляш 30-40 кг, но толкова ни унива организма, сърцето ти се изяжда, черният дроб и мускулите, то няма откъде вече, тя, сланината иска. Няма тренировка, някакъв вид движение, за да изгориш килограмите.
– Ти си бил спортист, движението липсваше ли ти?
– От 3-4 години движението ми липсва жестоко. Малко, но все пак се движех, не съм бягал, но ходих по улиците, плувах цяло лято, а сега вече не можех. Отивам на басейна и пак седна на бара, гледам да запия някаква мента или водка, нещо да ударя глада. Просто килограмите ме докараха до това и искам нещо да направя, а не мога. Имам си родители например, горе на двора при майка ми, но немогат нищо да направят и да ми помогнат. Тя е на 72 години и е по-активна, по-подвижна от мен. Моята майка, например ми носи чантата с изпраните дрехи, горе от Девин като си ги взема и ми ги сваля до колата, направи си сметка до къде съм стигнал. Ставаш пълен инвалид, на мен от лекар ми е написано като водеща диагноза 100% съм с ... заради килограмите. Една емболия се лекува дълго време, като 1-2 години пиех хапчета, докато бате Иван ме накара да ги спра.
– С какво се занимава Иван Гарабитов?
– Работи при Петя Славова в спа център в хотел в София. При мен той се зае да ми помогне. Той е бил треньор по борба, беше направил школа по йога в полицейското училище. Много шампиони направи. Той изпита на главата си стреса и алкохола, беше станал 90 кг на неговата височина, сега виждаш каква пъргавелка и свежарка е. Той върху него е изпитал всичко и много му е правилна терапията, защото за отслабване специално, не за болести, но ако хване дечица, дето в момента са здрави, само са по-дебели – този човек може да помогне много. Има страхотен потенциал и енергията му не свършва.
– Кога започна занимания с него?
– Аз с него се занимавам от 22 юни, отслабнах с 60 кг, свалих 50 см в талията, по 10-15 см в краката. Аз съм учуден от себе си. Лицето ми се промени, аз ще ти покажа снимки. Килограмите не са основното, а вътрешното прочистване, настройването на духа е нещо, което ме върна към живота. Аз съм много радостен и щастлив, защото сега отивам на море. Аз не ходех преди, защото нямах какво да правя на това море. Ще си продължа терапията, ще си плувам и ще се върна още по-зареден.
– Какво правеше през този месец, когато отслабна?
– Започнахме първо с много леки разходки извън град Старосел, там има тракийски могили. Обикаляхме по полето по най- елементарния начин с почивка на 10-15 м. Той ми носеше един стол отрязал на един стоп облегалката и с него върви след мен. С една Нива, има той, идем горе на билото да ни духне горе вятъра да не е толкова топло, взема столчето, където се изморя сядам, почивам си и пак- 20 метра и така. Това беше в началото през първите 2-3 дена и след това спряхме да носим столчето, започнах да сядам по камъните, да се търкалям по земята, да си ставам като баба меца на 4 крака и какво да ти кажа, за 5-6 дена успя да ме раздвижи. Решихме да се качим на хижа Бунтовна, да сме по в гората и по на хладно и по-скрити, за да мога да си правя упражненията без да ме наблюдават. Човек трябва да е усамотен, да е съсредоточен в тях, то иначе не се правят.
– Тези упражнения с елементи на йога ли са?
– С елементи на йога, дихателни упражнения. Чисто физически упражнения, които раздвижват кръвообръщението. Засягат и центровете, по които върви енергията, сутрин като се събудиш съвсем друго е. Просто започнахме по детски, с неща които съм ги знаел винаги. Включих и специалния сироп и нещата тръгнаха.
– Целта на сиропа каква е, да прочисти организма ли?
– С този сироп си ходих след бате Иван, е чаках го, седна някъде, а той си прави негови упражнения от йогата. Включихме най- елементарните неща от йогата, на буквичката А сме, даже не цялата, а на половината. Всеки човек може да си ги приложи за събуждане, аз си уважавам нашите спортове, винаги ще мина през фитнеса, винаги една гиричка ще пипна, един уред – то това си ми е в кръвта, но не ми пречи да се събудя и да си легна с тези упражнения. Те дават спокойствие на духа, дишането се успокоява. Аз сам не съм очаквал да постигна такъв резултат. В началото като ми казва, нали го виждаш какъв е, “аз на теб за два месеца ще ти хвърля 80 кг.” . Не му повярвах, аз съм изял толкова ориз, зеленчуци и съмизстискал толкова лимони, че Гърция не може да ги произведе за една година и пак никакъв ефект.
– Според мен първото, което е, той ти е и вкарал вяра, за да работи една система, трябва да вярваш в нея.
– По много странен начин. Той ми каза така: “Ако ти не ми вярваш, нищо не мога да направя. Ти трябва да ми повярваш, за да мога аз да ти помогна.” И действително е така. Спрях да мисля. Защото има философи казват – това упражнение не искам да го правя. Направи го упражнението, щом трябва, провери го върху себе си. Целта му е благородна.
– Щом тази схема работи при теб, ще я продължаваш ли?
– Аз ще продължа до 150 кг и смятам да ги поддържам и за напред. Искам да се върна и в активния спорт за ветерани. То е такъв купон с ветерани да се занимаваш. Аз участвах на такива състезания. Примерно в Пловдив дойде един дядо, най-възрастния атлет, на 89 години. Върви с една торбичка и вика: “Ти ли си най-тежкия на турнира?” Викам “Аз, дядо”. А той: “Аз съм най-стария, искам да се запознаем с теб”. Беше такъв смях. Наско Търев го попита: “Какво става, дядо, първи стана ли?” А той вика: “За моята възраст съм първи!”. И край.
– Той на какъв спорт участва?
– На 100 метра завъртя и 400 м. Стартира с бягане, завършва с ходене, всички ръкопляскат на него. Никой не гледа кой е бил първи, всички ръкопляскат на него. Никой не гледа кой е бил първи, всички ръкопляскат на дядото. Как да не му завидиш!
– Значи имаш намерение да участваш на турнири за ветерани?
– Имам намерение да участвам на състезания. Дори имах намерение по едно време за сумо, но не мога да му схвана идеята, защо са толкова големи тюфлеци, като може да са мускулести момчета като борците. Викам на бате Ванчо, дай да идем да ги смачкаме тези японци, ние няма да слагаме плитки, ще идем с бръснати глави. Но към атлетиката имам амбиции, това са дисциплини, които до късно могатда се тренират. Да иде човек до стадиона три пъти седмично, може 15 опита да направя, то ми стига. Единия ден да ида да поплувам, другия да мина през фитнеса и ми стига. Няма да гоним вече тези големите резултати. Сега целта ми е да достигна до нормално за мен тегло и вече със спорта да го поддържам.

Няма коментари:

Публикуване на коментар